DIY : Fix your eyeshadow

13 jun

20120613-131257.jpg

Oh nee, er bestaat een hel…

Toen ik me gisterenochtend wilde opmaken met mijn favoriete oogschaduw van Mac, viel deze uit mijn klungelige handen !!

In volle paniek wilde ik zien hoeveel pijn ik mijn baby had gedaan, maar als een geluk bij een ongeluk was het doosje nog  toe…

Na het afschuimen van vele blogs ivm het pressen van poeder, besloot ik om me er ook eens aan te wagen omdat een nieuwe anders weer een vrij kostelijke grap is.

Het principe is :

1) Je poeder nog wat verder ‘mashen’ tot er geen brokjes meer inzitten

2) Pure alcohol bij het goedje doen (enkele druppels maar!)

3) Met een muntstuk van bvb. 50 cent de oogschaduw aanduwen zodat hij terug perfect in het rondje past

20120613-131315.jpg

Nadat ik braaf de alcohol in de oogschaduw heb laten druppelen, begon ik wat te roeren en inderdaad, het bekomt één plakkerige massa :)

Maar hier komt the hard part… Ik die heel vlijtig een 50 cent stuk er tegenaan druk… versus de oogschaduw die besloot om in één geheel vlijtig aan het muntstukje te plakken…

Na veel sukkelen heb ik dan maar besloten dat het er niet perfect hoeft uit te zien, maar dat ie gewoon moet blijven zitten zodat ik hem nog kan gebruiken.

Dus schrik niet van het resultaat… Tadaaaaaaa !

20120613-131324.jpg

Hier was hij nog wel niet helemaal opgedroogd maar soit, ik ben al blij met mijn SOS oogschaduw-gedoe :)

Hebben jullie nog tips voor me om het wat vlakker te krijgen ?

Xxx

Sinnerbeauty

16 Reacties to “DIY : Fix your eyeshadow”

  1. Delphine De Wulf (@Delphi_Licious) 13 juni 2012 at 13:45 #

    Moet je niet een papieren zakdoekje rond het muntje doen? Ik denk dat ik het zo ergens had gelezen, misschien plakt ie dan niet meer

    • Sinnerbeauty 13 juni 2012 at 13:48 #

      Oh dat kan ik eens proberen als ik nog eens zo’n stunt voorheb :) Thanks voor de tip !

  2. The Beauty Buffer 13 juni 2012 at 13:45 #

    Handige tip! Gelukkig is dat me nog nooit overkomen.. Maar ik ga deze zeker onthouden!

  3. MissEvie.nl 13 juni 2012 at 15:18 #

    Wat zonde dat hij kapot is gevallen oeiioeiioeii! Het ziet er nu niet echt aantrekkelijk meer uit, ik heb helaas geen tip voor je sorry. Is me nog nooit overkomen..

  4. Beauty Koning 13 juni 2012 at 16:57 #

    Oh my, terrible dat hij kapot is! Ik vind hem op zich nog best goed bij elkaar geplakt, maar met een euro of in ieder geval kleingeld, natuurlijk moet je die eerst reinigen en dan met een tissue samenpersen. Pas wel op, want je krijgt de munt er niet altijd uit.. gebeurde bij mij ook. xD Hierdoor werkt het alsof een troep.

    • Sinnerbeauty 13 juni 2012 at 20:37 #

      That is exactly what happened ;-)
      De munt kwam er dus niet uit… Anyhow, de oogschaduw geeft nog kleur af dus ik ben blij !

  5. BeautyGlitter 13 juni 2012 at 17:00 #

    Aaaaah ik hoop dat dit mij niet overkomt! Is het toevallig Satin Taupe van Mac? Het is mij nog nooit overkomen dus ik kan je helaas niet helpen. Ontzettend zonde =(

    • Sinnerbeauty 13 juni 2012 at 20:36 #

      Ja, dat is de Satin Taupe. Echt een hele mooie kleur bij mijn blauwe ogen :)
      ‘k Denk dat ik hem nog heb kunnen redden !

  6. agirlslifestyle 13 juni 2012 at 17:07 #

    Wat jammer. Wel goed geprobeerd, en uiteindelijk gaat het er toch om dat je hem kan gebruiken, en niet om hoe hij eruit ziet toch?

  7. deijsprinses 13 juni 2012 at 18:57 #

    Misschien moet je wat folie rond dat muntstuk doen of zilverpapier. Dan zal het niet blijven plakken. Van eerste hulp bij ongevallen gesproken!

  8. mynameisblonde 13 juni 2012 at 20:05 #

    Oh, vreselijk dat hij stukgevallen is! Hij ziet er niet meer zo mooi uit, maar zo lang hij nog bruikbaar is, is het goed zeker.

    Heb zelf een keer geprobeerd oogschaduw te ‘herstellen’. Het resultaat was vreselijk. Hij zag er niet alleen niet meer uit, de kleur en pigmentatie was ook niet meer wat ze moest zijn. Een keer en nooit meer dus, in mijn geval!

    • Sinnerbeauty 13 juni 2012 at 20:35 #

      Ik heb hem enkel nog maar op mijn hand getest en de kleur doet het nog :)
      Morgen eens op mijn ogen proberen !

  9. BeautyLoves 13 juni 2012 at 21:39 #

    Oh, zo jammer! Heb het zelf ook al voorgehad. Ik doe hetzelfde als jij, maar dan doe ik rond mijn munt een stuk keukenpapier en draai ik de munt daarin. Dan met munt en papier op de oogschaduw drukken, zo komt het overtollige vocht eruit en wordt je oogschaduw glad geperst. En daarna goed laten drogen.

  10. beautybootable 13 juni 2012 at 21:44 #

    Ooh nee, dat is wel klote als je lievelings mac oogschaduw valt! Hier ziet er al bij al nog goed uit en héél handige tip!

  11. Whit 14 juni 2012 at 13:52 #

    Ah wat zonde!
    Maar zolang hij nog kleur afgeeft is er eigenlijk niets ergs gebeurd..
    Leuke tip!

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

