SUN-nerbeauty

4 Jun

“Een goedkope zonnecréme biedt evenveel bescherming als een dure”

Bovenstaande titel is de conclusie van de vereniging van huidartsen… Blijkbaar zitten er in goedkopere crémes evenveel beschermingsfactoren als in een duurdere. Het enige verschil is dat er in de duurdere nog dingen toegevoegd zijn (die je al dan niet nodig hebt om te zonnen) zoals anti-oxidanten en anti-rimpel formules.

Maar om je enkel en alleen tegen de UV-stralen te beschermen, kan je dus beter een goedkopere créme gebruiken volgens hen. De reden hiervoor is ook omdat je met deze crémes DUBBEL zo veel smeert als met een dure (ja zonde, als die dan zo snel op is 😉 ).

Maar al dat smeren heeft me op vakantie aan het denken gezet… Ik had er 2 bij ; namelijk de So Lait van het huismerk van Kruidvat en de spuitbus van Ambre Solaire. Allebei niet zo duur, want dit is niet echt mijn favoriete product om geld aan uit te geven aangezien je het in België (of in Nederland) toch niet zo veel nodig hebt haha !

De beschermende crèmes smeren beide niet zo erg goed uit, dus bij deze mijn oproep :

 

 

 

 

 

 

Welke producten gebruiken jullie en/of waar zijn jullie tevreden van ?

 

Waar ik wel tevreden van ben en ook onder de zonnebank gebruik is de Australian Gold Tan Accelator, een crème die je het gevoel geeft dat het bruin toch wel iets sneller komt en iets langer houdt dan normaal.

 

P.S. Nog een leuke site met allerlei tips over veilig zonnen is Veiligindezon.be

10 Reacties to “SUN-nerbeauty”

  1. beautybootable 4 juni 2012 bij 21:46 #

    Ik heb ook altijd de neiging om naar eentje van 10-15 euro te gaan, vb. Nivea, in plaats van eentje van 2 euro, waarom? Geen idee. Misschien komt een duurdere meer betrouwbaar over?

    • Sinnerbeauty 5 juni 2012 bij 06:26 #

      Ja ik moet zeggen, als er iemand op reageert met een product dat heel goed uitsmeert maakt het mij ook niet echt uit wat het kost.
      Ik haat zo van die witte strepen ! Ugh ! 🙂

      • beautybootable 5 juni 2012 bij 13:05 #

        Haha ja! Of zo’n witte neus ^^

  2. BeautyGlitter 5 juni 2012 bij 07:09 #

    Ik ben zelf ook opzoek naar goede zonproducten. Er is tegenwoordig zo veel keus dat ik door de bomen het bos nietmeer zie!

  3. Miki Ishiwata 5 juni 2012 bij 10:42 #

    Heb de laatste 2 keren de zonnecreme van de Action gebruikt. Van het merk Hegron, goedkoop en het deed zijn werk voor mij. 😉

  4. MissEvie.nl 5 juni 2012 bij 15:58 #

    Ik heb nu een dure van Lovea, maar deze heeft dan ook natuurlijke minerale filter en geen chemische filter. Ook heeft deze een hoge bescherming voor UVA en UVB straling, beide zijn ze even schadelijk. Verder zitten er ook geen schadelijke stoffen in deze zonnebrand zoals parabenen en synthetische parfum. Ik moet hem nog goed testen maar tot nu toe ben ik er erg tevreden over (ik bedoel, we hebben nog maar 2 zonnestralen gehad dus echt testen zat er nog niet bij haha). Maargoed, ik gebruik nu dus liever een dure natuurlijke zonnebrand dan 1 van 2 euro waar allemaal schadelijke stoffen inzitten 🙂 maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

  5. agirlslifestyle 5 juni 2012 bij 20:44 #

    Ik gebruik de zonnebrand, aftersun en zonneolie van lovea. Deze zijn heel erg fijn, en smeren goed uit. Ik ben met deze zonnebrand ook serieus nog gewoon nooit verbrand, maar wel bruin geworden! Lovea is dus echt een aanrader als het om zonnebrand gaat!
    x

  6. Liliane 6 juni 2012 bij 11:18 #

    Ik gebruik meestal wel duurdere zonnebrand maar dat is vooral omdat ik een hoge factor gebruik. Die zijn vaak bij de goedkopere merken niet zo makkelijk te vinden, al zie ik ze wel steeds meer verschijnen in de schappen!

  7. NailTalk 6 juni 2012 bij 11:52 #

    Goed artikel, ik heb zelf namelijk ook geen idee. Tot aan een paar jr terug smeerde ik eigenlijk nooit, verbrande ook nooit. Nu op zoek naar een goede zonnebrand, maar weet echt niet wat te kiezen…

Geef een reactie

