Summerfragances : the facts

1 Jul

 Zomergeuren = belangrijk of niet ?

Zoals jullie hier hebben kunnen zien, had ik in mei een reisje naar de -veel te hete- zon. We gingen met het vliegtuig aangezien het aan de andere kant van de wereld lag en dit betekent voor mij : taxfree SHOPPEN !!

Zowel ik als mijn vriend kopen jaarlijks onze parfums in de taxfree shops op de luchthaven. Niet echt uit principe, maar als je dan toch nog 3u moet zitten wachten kan je die tijd beter nuttig besteden. En met nuttig bedoel ik -ja- shoppen !

Rondkijkend en snuffelend naar een nieuwe summerfragrance bots ik toevallig op een promodame van een bepaald merk. “Wil je even ruiken?” Dus ik repliceer simpelweg dat ik eigenlijk op zoek ben naar een summerfragrance. “Oh, en waarom per se?” Nu ja, omdat ik klaar sta om te vertrekken naar de zon, duuuuuuh !

Nog steeds even verward kijkt ze mij aan en vraagt ze me specifiek de reden waarom ik die dan wil hebben. Even later stond ik aan de dame -die nota bene in de parfumerie werkt!- uit te leggen dat er in een zomergeur geen alcohol zit. Dat is namelijk de grote boosdoener, en als je een parfum met alcohol opspuit in de zon krijg je vlekken op je huid die je NOOIT meer wegkrijgt ! Oooooh, dat verwonderde haar wel en vol enthousiasme begon ze dit tegen een collega-parfumerie-lady te vertellen. Ze waren me dan ook aan het aankijken alsof ik het warm water had uitgevonden… Wauw seg, wat wist ik veel over parfum…   😀

De collega knikte goedkeurend en zei me dat dit inderdaad waar was, want in de zomergeuren zat geen bergamot… Bergamot is een geur, geen product. Dit kan dus ook geen vlekken veroorzaken, maar soit daar heb ik in vrede afscheid genomen. Normaal moet de klant toch info krijgen van de verkoper ?? Omgekeerde wereld dus   🙂

Vorig jaar heb ik Jean Paul Gaultier Classique Summer aangekocht, maar omdat deze bijna op is (en nergens meer te vinden  😦   ) zocht ik naar een ander geurtje dat bij me paste.

Omdat ik al op vele blogs had gelezen dat Sun van Jill Sander dé perfecte zomergeur is en ook geen gevaar voor de huid, besloot ik deze als eerste te testen. Dit is helaas echt mijn ding niet… Op naar de volgende   🙂

Het flesje en mijn vorige ervaring met Amor Amor dreven me in de armen van deze summer fragrance voor dit jaar. Normaal is dit een hele zwoele, bloemige geur maar de summer versie is wel wat frisser gemaakt. Een heel geslaagd experiment !

Natuurlijk moet ik nog wat meer testen om uiteindelijk een beslissing te kunnen maken, dus snuffelde ik nog aan 2 andere geuren.

Eén daarvan was de Dolce and Gabbana Light Blue Summer, ook weer een iets frissere versie dan het originele parfum. Mmm, deze rook ook wel lekker. En ook de verpakking sprak me aan, maar dat mag in principe niet meespelen héhé !

Na lang -lees : heel lang- twijfelen tussen deze en de andere, is de winnaar geworden : Armani Diamonds Summer ! Omdat ik deze ook nog nooit in de normale versie heb gehad, voor het leuke flesje én de lekkerste geur !

Draag jij zomergeuren, zo ja de welke ?

2 Reacties to “Summerfragances : the facts”

  1. agirlslifestyle 1 juli 2012 bij 11:56 #

    Ik ben helemaal fan de geur forever and ever dior, ik weet niet of dit persé een zomergeur is, maar het is een heerlijke subtiele geur. I like it!
    Ps, ga naar mijn site, miss wil je meedoen aan de winactie?
    xx

  2. BeautyGlitter 2 juli 2012 bij 10:38 #

    Ik draag geen zomergeuren, best wel erg! Inplaats van normale parfum neem ik altijd veel body splashes van de H&M mee, ook lekker 🙂

Geef een reactie

